Soundtrack Startrek Enterprise
Sezon 1
1/2 Broken Bow: Part 1/Part 2..........
>ogladaj
>opis>ukryj
Na ziemi rozbija sie Klingon Klaang, ktory jest scigany przez Sulibanow. Kapitan Jonathan Archer podejmuje sie zadania przewiezienia rannego Klang na ojczysta planete Klingonow Kronos.
3 Fight or Flight..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise napotyka w pustce kosmosu obcy okret z wylaczonymi silnikami. Po wejsciu na poklad zaloga odkrywa pietnascie cial obcych istot podlaczonych do urzadzenia nie pasujacego do wyposazenia statku.
4 Strange New World........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Grupa badawcza laduje na nowo napotkanej niezamieszkalej planecie, ktora posiada idealne warunki do zycia. Jednak kiedy w nocy zmieniaja sie warunki pogodowe, grupa musi szukac schronienia jaskini.
5 Unexpected....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Komandor Tucker naprawia uszkodzone silniki Xyrillian. Kiedy wraca na poklad po pewnym czasie odkrywa na swoim ciele pewne zmiany. Doktor Phlox odkrywa, ze Tucker jest w ciazy.
6 Terra Nova.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise dociera do kolonii Terra Nova. Z nieznanego powodu od siedemdziesieciu lat nie ma z nia kontaktu. Okazuje sie ze na planecie zyja potomkowie kolonistow i zyja w przekonaniu, ze ziemianie chcieli ich wymordowac.
7 The Andorian Incident....................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan zamierza zwiedzic Wolkanska starozytna swiatynia Kolinahru i medytacji. Po przybyciu na miejsce zostaje wiezniem Andorianskiej Gwardii Imperialnej, ktorzy twierdza, ze swiatynia jest przykrywka i szukaja urzadzen szpiegowskich.
8 Breaking the Ice.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
W czasie swojej podrozy Enterprise odkrywa asteroide. Kapitan Archer ma zamiar ja zbadac, a w szczegolnosci Eisillium, bardzo rzadki mineral. Tymczasem pojawia sie Wolkanski statek, ktory informuje, iz zamierza obserwowac prace na asteroidzie.
9 Civilization.......................................
>opis>ukryj
Enterprise dociera do planety na ktorej cywilizacja jest przed-przemyslowa. Jednak po przeskanowaniu planety odkrywaja reaktor antymaterii. Po dotarciu na planete w sklepie z antykami kapitan napotyka bariere magnetyczna.
10 Fortunate Son...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Transportowiec ECS Fortunate jest atakowany przez Nausicaanian. Na wezwanie pomocy odpowiada Enterprise. Jednak po przybyciu na miejsce zaloga transportowca mowi, ze nie potrzebuje pomocy. T'Pol odkrywa, ze na pokladzie transportowca znajduje sie ranny Nausicaanin.
11 Cold Front.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan ma zamiar nawiazac kontakt z innymi gatunkami w poblizu gwiezdnego zlobka. Na jednym z obcych statkow przebywa grupa pielgrzymow chcaca obejrzec narodziny gwiazdy. Wkrotce okazuje sie, ze jednym z pielgrzymow jest zmodyfikowany genetycznie Suliban.
12 Silent Enemy.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W trakcie rozstawiania wzmacniaczy podprzestrzennych pojawia sie obcy statek nie znany nawet Wolkanom. Proby skontaktowania sie z nim sa nie skuteczne. Obcy statek odlatuje, lecz po pewnym czasie wraca by znienacka zaatakowac Enterprise.
13 Dear Doctor..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktor Phlox otrzymuje list od swojego kolegi doktora Lucasa. W odpowiedzi na list stara sie opisac zwyczajny dzien pracy, jednak Enterprise odkrywa cywilizacje ktora cierpi na epidemie o podlozu genetycznym. Doktor Phloks staje przed dylematem etycznym.
14 Sleeping Dogs..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
W atmosferze gazowego giganta klasy dziewiatej Enterprise odkrywa obcy uszkodzony statek. Po wejsciu na poklad Hoshi odkrywa, ze jest Klingonski. A na pokladzie sa chorzy, nieprzytomni Klingoni. Okret Klingonow coraz bardziej jest wciagany w atmosferze i grozi mu zgniecenie.
15 Shadows of P'Jem........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer na zamiar spotkac sie z pania kanclerz z Kordian. Kiedy jednak leci na spotkanie zostaje zaatakowany i wziety do niewoli przez Ekstremistow. Tymczasem dowodztwo Wolkan na zamiar odwolac T'Pol za incydent w sanktuarium P'Jem.
16 Shuttlepod One.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Trip i Malcolm w celu przetestowania czujnikow promu oddalaja sie od Enterprise. Przez mikroosobliwosc traca wszystkie czujniki. Po dotarciu na miejsce spotkania odkrywaja szczatki Enterprise. Sadzac ze okret zostal zniszczony kieruja sie na Echo III.
17 Fusion...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Tanin z Wolkanskiego statku Vahklas, prosi o pomoc w naprawach zaloge Enterprise. Zaloga Vahklas jest V'tosh ka'tur, to znaczy Wolkanie, ktorzy nie tlumia emocji. Tolaris na sile chce by T'Pol pokazala emocje.
18 Rogue Planet................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W czasie swojej podrozy Enterprise odkrywa planete, ktora wyrwala sie ze swojej orbity. Kapitan zamierza ja zbadac. Na planecie spotyka lowcow zwanych Eska. Eska twierdza, ze poluja tu na Drayjiny. Jednak na planecie zyja rozumne istoty, ktore potrafia zmieniac ksztalty.
19 Acquisition....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W skutek podstepu, na okret Enterprise dostaja sie Ferrengi. Usypiaja zaloge i kradna co sie da. Trip nie zostaje uspiony i wraz z wybudzona T'Pol probuja odzyskac statek.
20 Oasis.............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Od drobnego handlarza, Kapitan Archer dowiaduje sie o rozbitym transportowcu. Sadzac ze moze to byc dobra skladnica czesci zamiennych udaje sie tam. Jednak na pokladzie rozbitego statku znajduja sie rozbitkowie.
21 Detained.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Wahadlowiec z kaptanem Archerem i Travisem zostaje zaatakowany przez patrolowiec Tandaran. Archer i Travis trafiaja do wiezienia. Pulkownik Grat obiecuje ich zwolnic po przesluchaniu, jednak zada od Archera informacji na temat Sprzysiezenia.
22 Vox Sola.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Po nieudanej wizycie Kartazian, na poklad Enterprise dostaje sie obcy organizm. Unieruchamia on kapitana Archera i kilku czlonkow zalogi. Phlox i Malcolm na swoje sposoby probuja ich uwolnic.
23 Fallen Hero...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Wolkanskie Dowodztwo prosi przez Dowodztwo Floty o jak najszybsze zabranie Wolkanskiego ambasadora z planety Mazar. Wkrotce Enterprise niespodziewanie zostaje zaatakowany przez okret mazarycki, ktory zada wydania ambasadora.
24 Desert Crossing.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise odpowiada na wezwanie pomocy. Zobral w zamian za pomoc oferuje obiad. Tymczasem Kanclerz Trellit, informuje T'Pol o tym, ze Zorbal jest terrorysta. Kiedy Kanclerz atakuje oboz Zobrala, Archer i Tucker uciekaja na pustynie.
25 Two Days and Two Nights...........
>ogladaj
>opis>ukryj
Zaloga Enterprise ma mozliwosc spedzenia kilku dni urlopu na Risie. Kapitan ma zamiar poczytac ksiazke, Hoshi chciala by poznac nowy jezyk, a Malkolm i Travis chca sie zabawic. Jednak nie wszystkie plany sie udaja, a urlop pozostanie dlugo w pamieci.
26 Shockwave: Part 1.......................
>ogladaj
>opis>ukryj
Zaloga Enterprise odwiedza obca kolonie. Podczas ladownia na planecie, mimo zachowania szczegolnych ostroznosci, dochodzi do wybuchu i cala kolonia zostaje zniszczona. Wkrotce dzieki Danielsowi, ktory przybywa z przyszlosci, Archer dowiaduje sie, ze za wypadek odpowiadaja Sulibanie.
Sezon 2
1 Shockwave: Part 2.........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer zostaje wciagniety przez Danielsa do przyszlosci, w ktorej ziemia jest zniszczona, a federacja nigdy nie powstala. Tymczasem zaloga Enterprise zamknieta jest w swoich kwaterach, a Sulibanie przeszukuja okret, by znalezc kapitana.
2 Carbon Creek..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
T'Pol opowiada historie o swojej pra, pra, pra babci, ktora w wyniku wypadku na Wolkanskim statku, musiala przezyc 3 miesiace w gorniczym miasteczku na ziemi.
3 Minefield.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer ma zamiar zbadac nieznana planete, kiedy niespodziewanie duza eksplozja uszkadza duza czesc kadluba. Po skanowaniu okazuje sie, ze Enterprise wlecial w pole minowe, a jedna z nich przyczepila sie do kadluba statku.
4 Dead Stop......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise potrzebuje napraw po przygodach na polu minowym Romulan. Tellarycki frachtowiec informuje zaloge Enterprise o stacji naprawczej. Stacja okazuje sie bezobslugowa. Jednak kapitan Arche ma zle przeczucia.
5 A Night in Sickbay..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Tucker potrzebuje iniektora plazmy. Kreetassanie maja najlepszy, jednak podczas pobytu na ich planecie, znowu nieumyslnie zostaja obrazeni. Aby bylo tego malo Portos zarazil sie jakims wirusem i moze zdechnac.
6 Marauders.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise potrzebuje uzupelnic zapasy deuteru. Po dotarciu do kopalni deuter, okazuje sie ze niecaca im sprzedac ale prosza o pomoc w naprawie pomp. Wkrotce z warp wychodzi okret Klingonski.
7 The Seventh...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
T'Pol otrzymuje wiadomosc z Wolkanskiego Najwyzszego Dowodztwa o miejscu przebywania zbuntowanego agenta Menosa. T'Pol musi go zlapac i prosi o kapitana Archera o wsparcie.
8 The Communicator..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer i Malcolm zwiedzaja kulture pre-warp. Po powrocie na Enterprise Malcolm odkrywa brak komunikatora. Aby nie dopuscic do skazenia kultury pre-warp, kapitan decyduje sie na powrot na planete. Jednak komunikator zostal znaleziony przez wojsko.
9 Singularity.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Arche ma zamiar zbadac uklad potrojny z czarna dziura czwartej klasy. Kiedy Enterprise zbliza sie do ukladu, T'Pol zauwaza zmiany w zachowaniu zalogi. Kazdy wydaje sie byc zaangazowany w malo istotne sprawy i kazdy stacje sie coraz bardziej nerwowy.
10 Vanishing Point.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Hoshi i Travis zwiedzaja opuszczone ruiny, kiedy zaczyna pogarszac sie pogoda. Z powodu silnej burzy nie moga uzyc promu, wiec Malcolm ich teleportuje. Wkrotce Hosi zaczyna dziwnie sie czuc, az wreszcie znika.
11 Precious Cargo.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Piloci retalianskiego frachtowca prosza o pomoc w naprawie biokapsuly, w ktorej maja pasazera. Kiedy Travis naprawia biokaspule pasazer sie budzi. Wkrotce okazuje sie, ze zaloga frachtowca to porywacze, a porwanym pasazerem jest Pierwsza Wladczynia salvenskiej dynastii na Krios Prime.
12 The Catwalk.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Do Enterprise zbliza sie obcy statek. Jego zaloga informuje o zblizajacej sie fali neutronowej. Enterprise nie jest w stanie uciec, a zaloga nie przetrwa napromieniowania. Jednak Travis wpada na pomysl wykorzystania korytarza reaktora jako schronu.
13 Dawn............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Travis ma zamiar sprawdzic ulepszone silniki. W tym celu wybiera sie do giganta gazowego posiadajacego mnostwo ksiezycow. Niespodziewanie zostaje zaatakowany przez nieznany okret. Musi ladowac awaryjnie. Jednak na tym samym ksiezycu laduje obcy, ktory go atakowal.
14 Stigma...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
T'Pol choruje na nieuleczalna chorobe zwana Syndrom Pa'nar. Mozna sie nia zarazic przez zlanie Jani. Doktor Phlox nie potrafi znalezc skutecznego lekarstwa. Podczas miedzygatunkowej konferencji medycznej Phlox wypytuje Volkan o chorobe, jednak ci nie sa sklonni pomoc, wrecz chca odwolac T'Pol ze sluzby.
15 Cease Fire.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Andorianie prowadza wojne z Wolkanami o planete. Kiedy Wolkanie zamierzaja zaczac rozmowy pokojowe, Andorianin Saran zada przybycia kapitana Archera. Saran chce by Archer rozmawial w ich imieniu z Wolkanami.
16 Future Tense................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W pustce kosmosu Enterprise odkrywa wrak statku. Martwy pilot posiadal geny kilku gatunkow, w tym ludzkie i Wolkanskie. Statek wykonany jest z nieznanych stopow. Kapitan sadzi, ze statek jest z przyszlosci.
17 Canamar.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer i porucznik Trip po opuszczeniu planety Keto-Enol, zostaja zatrzymani pod zarzutem przewozu kontrabandy. Zostaja wyslani wraz z innymi przestepcami wieziennym transportem na planete Canamar. Kiedy juz maja byc uniewinnieni, na transportowcu dochodzi do buntu i wiezniowie przejmuja statek.
18 The Crossing.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Bedac w warp, Enterprise zostaje przechwycony przez ogromny statek, nieznanej konstrukcji. Na okrecie tym przebywaja bezcielesne istoty, ktore wnikaja w niektorych czlonkow zalogi Entrprise, przejmujac nad nimi kontrole.
19 Judgment......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer pomaga uchodzcom na terytorium Klingonow. Za ta pomoc staje przed Trybunalem i zostaje sadzony za konspiracje przeciwko Imperium. Jednak Archer przypomina swemu obroncy czym jest prawdziwy honor.
20 Horizon.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Chorazy Mayweather prosi kapitana Archera o kilka dni przepustki. W tym czasie odwiedza rodzine, ktora pracuje i mieszka na frachtowcu Horizon. Jego rodzina ma uraze za to, ze Travis wstapil do Gwiezdnej Floty. Tymczasem Horizon zostaje zaatakowany przez piratow.
21 The Breach...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktor Phlox otrzymuje wiadomosc z Denobulanskiej Akademii Naukowej, iz Denobulansy naukowcy przebywajacy na planecie Xantoras sa w niebezpieczenstwie. Travis, Malcolm i Trip szukaja naukowcow w jaskiniach. Tymczasem Phlox musi zmierzyc sie z ciemna historia swego gatunku.
22 Cogenitor......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W poblizu nadolbrzyma Enterprise spotyka okret z ukladu Vissia. Vissianie rowniez sa odkrywcami i badaczami. Archer ma okazje zbadac warstwe wodorowa nadolbrzyma. Tymczasem Trip probuje zmienic zwyczaje kulturowe Vissian.
23 Regeneration................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Ziemi, w Kregu polarnym, grupa naukowcow odkrywa szczatki statku Borg. Po rozmrozeniu Borg rozpoczal proces regeneracji. Zasymilowal naukowcow odlecial z Ziemi transportowcem. Enterprise ma za zadanie odnalezc transportowiec i uratowac naukowcow.
24 First Flight......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer dowiaduje sie o smierci swojego przyjaciela kapitana Robinsona. Wraz z T'Pol wybiera sie promem by zbadac nieznana mglawice. W trakcie lotu, Archer opowiada T'Pol o poczatkach przyjazni z A.G. Robinsonem.
25 Bounty..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kingoni wyznaczyli nagrode za Archera, za ucieczke z wiezienia Rura Penthe. Tellarycki lowca Skalaar porywa kapitana Archera z pokladu Enterprise. Tymczasem T'Pol po powrocie z planety musi zostac w komorze odkazania. Przynosi z planety mikroba, ktory przyspiesza u niej Pon Farr.
26 The Expanse................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Ziemia zostaje zaatakowana przez obca sonde. Zniszczenia i straty w ludnosci sa bardzo duze. Kapitan Archer ma zamiar udac sie w obszar Delficki, by odnalezc rase Xindi. Tymczasem Klingon Duras chce zniszczyc Enterprise by odzyskac honor.
Sezon 3
1 The Xindi........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer dowiaduje sie o mozliwym miejscu przebywania Xindi. Naczelnik kopali potwierdza, iz jednym z gornikow jest Xindi. Kiedy Archer spotyka sie z Xindi, okazuje sie, ze naczelnik chce zrobic darmowych robotnikow z zalogi Enterprise.
2 Anomaly..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W obszarze Delfickim sa miejsca w ktorych nie dzialaja prawa fizyki. Kiedy Enterprise przelatuje przez taki obszar traci zasilanie. Niedlugo pozniej pojawiaja sie piraci i okradaja Enterprise. Archer sciga piratow i chce odzyskac skradzione przedmioty.
3 Extinction........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer odtworzyl kurs statku Xindi. Wraz z T'Pol, Sato i Malcolmem wybieraja sie na planete na ktorej przybywali Xindi. W trakcie przebywania na planecie zmieniaja sie w inny gatunek. Dr. Phlox odkrywa we krwi Malcolma zmutowanego wirusa.
4 Rajiin...............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer wybiera sie na planete na ktorej przebywa chemik potrafiacy zsyntetyzowac trel D, potrzebny do oslony statku. Od chemika dowiaduja sie, ze niedawno byli tu Xindi. U sprzedawcy niewolnic poznaja Rajiin i zabieraja ja na poklad Enterprise. Jednak Rajiin okazuje sie szpiegiem Xindi.
5 Impulse...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise odbiera wezwanie pomocy od Wolkanskiego statku Seleya. Seleya znajduje sie wewnatrz niestabilnego pasa asteroid bogatego w rudy trelu. Cala zaloga Seleya oszalala z powodu wplywu trelu. Szalenstwo zaczyna dotykac rowniez T'Pol.
6 Exile................................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Z Hoshi telepatycznie kontaktuje sie obcy. Prosi ja o przybycie, gdyz wie po co sa w obszar Delfickim i chce pomoc w poszukiwaniach broni. Jednak tak naprawde to chce, aby Hoshi zostala z nim na zawsze jako towarzyszka.
7 The Shipment.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dzieki informacja telepaty, Enterprise dociera do planety na ktorej prawdopodobnie produkowany jest skladnik broni ktorej szukaja. Archer spotyka sie z glownym technikiem fabryki, ktory jak sie okazuje nie ma pojecia do czego jego produkt mialby byc uzyty.
8 Twilight...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise wlatuje niespodziewanie w anomalie. Kiedy Archer probuje dostac sie na mostek, dostaje sie pod wplyw anomalii. Od tej pory nie jest w stanie zapamietac nowych rzeczy. Wkrotce zostaje odwolany ze stanowiska kapitana, a ziemia zostaje zniszczona przez bron Xindi.
9 North Star.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise natrafia na planete, na ktorej zyja ludzie w miastach jak na dzikim zachodzie. Obok jednego miasta natrafiaja na osade obcych istot i rozbity okret kosmiczny. Okazuje sie, ze mieszkancy planety sa potomkami porwanych ludzi z Ziemi. A obcy przebywajacy w osadzie to potomkowie porywaczy.
10 Similitude.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Komandor Tucker chce sprobowac ustabilizowac pole podprzestrzenne w trakcie lotu w warp 5. W trakcie przeprowadzania testow zdarza sie wypadek i Trip zapada w spiaczke. Jedyny ratunek to wyhodowac kopie Tripa z Lyssaranskiej larwy pustynnej, by przeprowadzic pozniej przeszczep tkanek.
11 Carpenter Street............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Daniels odkrywa, ze na ziemi w Detroit w XXI wieku przebywa trzech Xindi. Archer wraz z T'Pol przenosi sie w czasie by dowiedziec, co porabiaja tam Xindi.
12 Chosen Realm..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise udziela pomocy pielgrzymom, ktorzy maja bardzo uszkodzony statek. Pielgrzymi odbywali pielgrzymke do Dwunastej Kuli. Jednak wkrotce Archer dowiaduje sie, ze D'Jamat jest fanatykiem religijnym i dzieki Enterprise chce wybic wszystkich niewiernych.
13 Proving Ground.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Zaloga Enterprise zdolala odtworzyc 30% bazy danych o anomaliach przestrzennych. Kiedy wlatuja w obszar gestych anomalii okret traci glowne zasilanie. Niespodziewanie zostaja wyciagnieci przez Andorian. Komandor Shran proponuje pomoc przy szukaniu tajnej broni.
14 Stratagem.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na poligonie Xindi, zaloga Enterprise, lapie okret, na ktorym przebywa Degr, glowny budowniczy tajnej broni. Archer uzywa podstepu by zdobyc informacje, ktore pomoga w zlokalizowaniu broni.
15 Harbinger......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W trakcie lotu do czerwonego olbrzyma Enterprise napotyka na niezwykle anomalie przestrzenne. W srodku anomalii znajduja mala kapsule z jednym slabym biosladem. Tymczasem Malcolm wraz z majorem Hayesem maja zorganizowac wspolne szkolenia.
16 Doctor's Orders.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise musi przeleciec przez obszar niebezpieczny dla zdrowia ludzi. Doktor Phlox wpada na pomysl by wprowadzic zaloge w stan spiaczki i tym samym uchronic ich przed uszkodzeniem mozgu. Przez cztery dni doktor musi sam monitorowac stan okretu i zalogi. Jednak okazuje sie, ze doktor nie jest do konca odporny i zaczyna miec halucynacje.
17 Hatchery.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise napotyka na rozbity statek Xindi. W trakcie przeszukiwan wraku zaloga odnajduje pomieszczenie z jajami Xindi. Archer zostaje opryskany plynem z jaj i od tego momentu robi wszystko by ocalic jaja. Zaloga coraz bardziej nie zgadza sie z decyzjami kapitana i zamierza usunac Archera ze stanowiska.
18 Azati Prime....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise dociera do Azati Jeden. Trawis pilotuje prom Xindi, by wleciec w obszar sieci obronnej i odnalezc bron Xindi. Po odnalezieniu broni, prom Xindi zostaje zaladowany torpedami fotonowymi. Kapitan Archer wyrusza w misje bez powrotu, by zniszczyc bron Xindi. Jednak po dotarciu na miejsce okazuje sie, ze broni juz tam nie ma.
19 Damage........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer zostaje wypuszczony z niewoli Xindi i wraca na poklad mocno uszkodzonego Enterprise. Najwiekszym problemem jest brak cewek nadswietlnych, ktore pozwalaja leciec w warp. Kapitan Archer musi podjac bardzo trudna decyzje, czy ma zaatakowac obcy statek i wykrasc potrzebne czesci.
20 The Forgotten...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
W kapsule Xindi zaloga Enterprise odnajduje ukryty przekaz od Degry, ze wspolrzednymi spotkania. Po przybyciu na miejsce okazuje sie, ze oprocz Degry sa tam jeszcze dwoch obcych Xindi nalezacych do Rady Xindi. Archer probuje ich przekonac, ze to nie Ziemianie sa wrogiem.
21 E2.................................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise w trakcie lotu do siedziby Rady Xindi spotyka okret Enterprise. Okazuje sie, ze w trakcie lotu przez korytarz podprzestrzenny, Enterprise cofa sie w czasie o 117 lat. Potomkowie zalogi Enterprise spotykaja swoich przodkow i zamierzaja uchronic ich przed skokiem w czasie.
22 The Council..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer staje przed Rada Xindi probujac przekonac ja, ze to straznicy wybudowali kule by zmienic ten rejon kosmosu, w miejsce w ktorym mogli by zyc. Tymczasem T'Pol i Malcolm chca zdobyc dane z komputera Kuli.
23 Countdown...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Gady porywaja Hosi by mogla dla nich zlamac kod do aktywacji broni. Tymczasem Archer przekonuje Wodnych do zniszczenia broni w zamian za unieszkodliwienie Kul zbudowanych przez straznikow.
24 Zero Hour.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer wraz z grupa uderzeniowa na pokladzie statku Degry sciga bron zaglady zmierzajaca w kierunku Ziemi, ale Statek Degry nie moze sie rownac z okretem Gadow. Tymczasem T'Pol na pokladzie Enterprise zmierza w kierunku Kuli by ja unieszkodliwic. Straznicy jednak nie zamierzaja sie latwo poddac.
Sezon 4
1 Storm Front: Part 1..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise trafia w czasy II Wojny Swiatowej. Jednak linia czasowa jest inna, gdyz Niemczy zaatakowaly Stany Zjednoczone. Zaloga przekonana jest, iz kapitan Archer zgina niszczac bron zaglady. Tymczasem Archer trafia do amerykanskiego ruchu oporu.
2 Storm Front: Part 2..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Vosk jest blisko ukonczenia korytarza do 29 wieku. Jednoczesnie Niemcy zaczynaja sie niecierpliwic, wiec Vosk probuje sprzymierzyc sie z Archerem. Jednak Archer z pomoca Silika ma zamiar zniszczyc fabryke, majac nadzieje ze tym sposobem naprawi linie czasowa.
3 Home..............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer wybiera sie na wspinaczke gorska z przyjaciolka, aby uciec od wszystkich, ktorzy ciagle skladaja mu gratulacje i wychwalaja go. T'Pol i Tucker leca na Wolkana, gdzie T'Pol podejmuje decyzje o swoim slubie. Tymczasem Doktor Phlox przekonuje sie na wlasnej skorze, iz niektorzy ziemianie czuja niechec do istot pozaziemskich.
4 Borderland......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na obszarze kosmosu zwanym Pogranicze, zostaje zaatakowany Klingonski Drapiezny Ptak. Agresorami okazali sie zmodyfikowani Genetycznie ludzie. Kapitan Archer wydostaje z wiezienia doktora Soonga, ktory stworzyl Potomkow. W trakcie lotu Enterprise zostaje zaatakowany przez Orionskie statki, ktore porywaja kilku czlonkow zalogi, w tym T'Pol, ktora zostaje sprzedana na targu niewolnikow.
5 Cold Station 12...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
W poszukiwaniu Potomkow i doktora Soonga, Enterprise rusza do miejsca gdzie kiedys doktor Song nauczal i wychowywal Potomkow. Na miejscu odnajduja Potomka Smike, ktory nie ma wlasciwosci nadprzyrodzonych i zostal porzucony. Nastepnie Enterprise rusza do stacji Cold 12, gdzie kiedys pracowal doktor Soong.
6 The Augments................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise sciga Drapieznego Ptaka na terytorium Klingonow. Malik chce wykorzystac skradzione biotoksyny, by zaatakowac Klingonska planete, dzieki czemu Klingnie zaczeli by wojne z Ludzmi. Malik przestaje sluchac doktora Soong i zamyka go w areszcie.
7 The Forge.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W zamachu na ziemska ambasade na Wolkanie ginia 43 osoby, Ludzie i Wolkanie, w tym admiral Maxwell Forrest. Enterprise ma za zadanie znalezc winnych zamachu. Kapitan Archer i T'Pol wybiera sie na Wolkana na pustynie zwana Kuznia, by odnalezc Syrranitow podejrzanych o zamach.
8 Awakening......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dzieki zalaniu jazni Kapitan Archer ma w sobie katre Suraka i odnajduje oboz Syrranitow. Soval zostaje odwolany ze stanowiska za zlanie jazni ze straznikiem rannym w zamachu. Tymczasem V'Las planuje atak na sanktuarium by zabic wszystkich Syrranitow.
9 Kir'Shara.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kapitan Archer odnajduje Kir'Shara i zamierza zaniesc ja do Najwyzszego Dowodztwa Wolkan. W trakcie T'Pol zostaje pojmana. Trip wraz z Sovalem na pokladzie Enterprise udaje sie do Andorian by ostrzec ich o inwazji Wolkan. Komandora Shran nie jest przekonany do ataku i porywa Sovala, by go przesluchac.
10 Daedalus......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na poklad Enterprise przybywa Emory Erickson, czlowiek ktory wymyslil transporter. Emory chce przetestowac nowy typ transportera, dzieki ktoremu odleglosc transportu nie bedzie miala znaczenia. Wkrotce jednak zdarza sie wypadek i ginie czlonek zalogi. Trip odkrywa ze czesc zadan ktore przydziela mu Emiry nie ma nic wspolnego z teleportem.
11 Observer Effect.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Hosi i Trip zarazaja sie nieznana nieuleczalna choroba. Doktor Phlox i T'Pol staraja sie znalezc lekarstwo. Tymczasem w cialach Travisa i Malcolma przebywaja obce istoty, ktore od setek lat obserwuja obce cywilizacje w starcu z wirusem.
12 Babel One.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Enterprise przewozi ambasadora Tellarian na neutralna planete w celu rozmow pokojowych z Andorianami. W trakcie lotu otrzymuja sygnal pomocy od Andorianskiego statku, ktorego kapitanem jest Shran. Shran twierdzi, ze zostal zaatakowany przez okret Tellarian. Wkrotce Enterprise zostaje zaatakowany przez statek Andorian. Jednak wkrotce T'Pol odkrywa, ze dzieki holograficznymi projekcjami atakujacy statek moze nasladowac kazdy statek.
13 United...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
T'Pol znajduje sposob na namierzenie obcej drony. Do tego celu potrzeba ponad 100 okretow. Archer musi prosic o pomoc Telarian, Andorian i Wolkan. Jednak po smierci Talas, Shran zada krwi Telarian i wyzywa go na pojedynek.
14 The Aenar.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
T'Pol odkrywa ze drona sterowana jest przy pomocy teleobecnosci. Odkrywa jeszcze fale mozgowe pilota, ktory jest Andorianinem. Shran sadzie ze pilotem jest Aenar, podistota mieszkajaca na Andori. Archer i Shran wybieraja sie na Andorie, by prosic o pomoc Aenar.
15 Affliction........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Podczas wizyty na Ziemi doktor Phlox zostaje porwany. Zleceniodawca porwania sa Klingoni. Okazuje sie, ze Klingoni sa zarazeni wirusem, ktory ich niszczy. Komandor Tucker zostaje przeniesiony na poklad U.S.S. Columbia. Tymczasem na pokladzie Enterprise Malcolm trafia do aresztu, za zatajenie waznych informacji.
16 Divergence...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Klingonscy Potomkowie zarazeni wirusem po dokonaniu abordazu na Enterprise pozostawili w pamieci komputera wirusa, ktory ma za zadanie przeciazyc reaktor. Jedynym wyjsciem jest wylaczenie silnika w trakcie lotu w warp 5. Tylko Komandor Tucker jest w stanie tego dokonac.
17 Bound...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Z Enterprise kontaktuje sie Harrad-Sar z Syndykatu Oriona z oferta wspolpracy z Gwiezdna Flota. Harrad-Sar proponuje wspolne wydobycie magnezytu i jako podarek ofiaruje Archerowi Kobiety Oriona. Tymczasem Trip wraca na Enterprise by wspomoc naprawy, jednak obecny glowny mechanik Kelby nie chce tego zaakceptowac.
18 In a Mirror, Darkly: Part 1..............
>ogladaj
>opis>ukryj
Odcinek rozpoczyna sie w momencie gdy na Ziemie laduje pierwszy okret Wolkanow, aby spotkac sie z Zeframem Cochrane'm. Jednak zamiast przywitac sie, Zefram Cochran zabija Wolkanow i przejmuje statek. W obecnych czasach Ziemia walczy z Tolianami. Archer jest pierwszym oficerem i sila przejmuje dowodzenie na Enterprise.
19 In a Mirror, Darkly: Part 2..............
>ogladaj
>opis>ukryj
Archer przejmuje okret Defiant, pochodzacy z innego wszechswiata i z innego czasu. Dzieki niemu ma zamiar zostac Imperatorem. W trakcie powrotu na ziemie chce pozbyc sie wszystkich nie-ludzi z pokladu Defiant.
20 Demons........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Ziemi w trakcie konferencji dotyczacej trwalego pokoju, przychodzi ciezko ranna kobieta. Wkrotce potem Komandor Tucker i Komandor T'Pol dowiaduja sie, ze maja corke. Aby ja znalezc podazaja sladami zmarlej kobiety, az do osrodka gorniczego na ksiezycu, ktory jest preznym osrodkiem aktywnosci Terra Prime - ruchu izolacjonistow.
21 Terra Prime...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Po wyladowaniu Terra Prime na Marsie i podlaczeniu sie do planetarnej sieci sensorowej Paxton szantazuje cala Gwiezdna Flote oraz Tuckera, ktory musi poprawic celnosc wyrzutni werteronowej. Zaloga Enterprise musi znalezc sposob, by wyladowac na Marsie i przejec kontrole na Terra Prima, zanim Paxton zniszczy siedzibe Gwiezdnej Floty.
22 These Are the Voyages................
>ogladaj
>opis>ukryj
Pierwszy Oficer Komander William Riker z U.S.S. Enterprise ma zamiar spotkac sie z Admiralem Pressmanem, odnosnie zlamania rozkazu, lecz nie wie jak przeprowadzic rozmowe. Doradca Deanna Troi zacheca Rikera, by natchnienie zaczerpnal z historycznego holo-programu o pierwszym Enterprise. Holo-program opisuje ostatnie wydarzenia majace miejsce na pokladzie Enterprise pod dowodztwem kapitana Jonathana Archera.