Soundtrack Stargate Atlantis
Sezon 1
1/2 Rising Part1/Part2.......................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Jackson odkrywa polozenie Latajacego Miasta Pradawnych, wiec General O'Neill wydal zgode, by dr Weir wyruszyla na ekspedycje, celem zbadania Atlantis. Po przybyciu na miejsce okazuje sie, ze miasto znajduje sie pod woda, a pole silowe jest na wyczerpaniu i miastu grozi zalanie. Natychmiast wyruszaja na inna planete, gdzie spotykaja zarowno przyjaciol, jak i wrogow.
3 Hide and Seek................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay odkrywa urzadzenie pradawnych, ktore okazuje sie byc osobista tarcza ochronna. Tymczasem jedno z dzieci Athosian, gubi sie w wielkim miescie. Chwile pozniej zaczynaja sie problemy z zasilaniem. Okazuje sie, ze w miescie znajduje sie obcy, ktory zywi sie energia.
4 Thirty Eight Minutes........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Major Sheppard wraz ze swoja grupa ma za zadanie wrocic na planete na ktorej spotkali Athosian. W czasie powrotu jakis dziwny robal przyczepia mu sie do szyj i tak jak Wraith wysysa z niego zycie. Zeby tego bylo malo to w czasie przelatywania przez Wrota, skoczek zaczepia o nie silnikami i klinuje sie. Dr McKay ma 38 minut na rozwiazanie problemu, zanim wrota sie zamkna.
5 Suspicion........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Po kilku misjach, podczas ktorych druzyna Sheppard'a ciagle spotyka Wraith, dr Weir sadzi, ze to nie przypadek. Oficer ochrony zaczyna podejrzewac, ze w bazie jest szpieg, ktory informuje Wraith o misjach. Wszyscy, oprocz majora Sheppard'a podejrzewaja, ze szpieg jest wsrod Athozjan. Tymczasem dr McKay i dr Zolenka odkrywaja, ze dach hangaru sie otwiera.
6 Childhood's End..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Podczas misji na nieznanej planecie, w czasie lotu, skoczek nagle traci zasilanie i Sheppard zmuszony jest ladowac awaryjnie. Natrafiaja na mieszkancow, ktorzy nie maja wiecej niz 24 lata. Odkrywaja tez urzadzenie, ktore wytwarza pole elektromagnetyczne i przez ktore sie rozbili. Dr McKay stwierdza, ze zasilane jest modulem ZPM, ktore zabiera na Atlantyde.
7 Poisoning the Well..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a przybywa na planete, na ktorej wszyscy mieszkancy pracuja nad bronia przeciwko Wraith. Dowiaduja sie, ze ta bron to lek, ktory moze uodpornic ludzi na Wraith. Dr Carson wspolpracuje z glownym naukowcem Perna, by przyspieszyc prace nad lekiem. Dzialanie leku maja zamiar sprawdzic na Wraith, ktorego przetrzymuja na Atlantis.
8 Underground...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Atlantis powoli zaczyna brakowac pozywienia, dlatego tez Teyla prowadzi Sheppard'a do Genii, rasy rolnikow, z ktora juz handlowala. W zamian za leki i C4, Genii zdecydowali sie na oddanie czesci swoich upraw. Kiedy Sheppard i McKay wracaja z Atlantis, gubia sie i trafiaja na podziemny bunkier. Okazuje sie, ze rolnictwo to tylko przykrywka Genii.
9 Home..............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay odkrywa, ze mgla na jednej z odkrytych planet wytwarza dziwne fluktuacje w polu energii w czasie otwarcia tunelu, a wrota pobieraja moc prosto z atmosfery. Dzieki temu mozliwe bedzie utworzenie polaczenia z Wrotami na Ziemi. Kazdy z druzyny jest przekonany, ze to wlasnie on wrocil na ziemie.
10 The Storm.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kiedy major Sheppard i Teyla zamierzaja odwiedzic Athosian, odkrywaja wielka burze zajmujaca ponad dwadziescia procent planety. Dr Weir zarzadza ewakuacje, a dr McKay i dr Zolenka wpadaja na pomysl przekierowania energii piorunow do oslony miasta. Tymczasem grupa Genii ma plan, by w tym czasie przejac miasto.
11 The Eye........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Burza coraz bardziej przybiera na sile, tym samym zagrazajac Atlantis. Major Sheppard chcac powstrzymac Genii, wylacza po kolei generatory. Odlaczyl tez ten, ktory naprawial dr McKay, uniemozliwiajac tym samym odlaczenie stacji uziemiajacej. Komendant Kolya ma zamiar przyslac przez Wrota cala kompanie zolnierzy, by powstrzymac majora Shepparda.
12 The Defiant One...........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Jeden z naukowcow odkryl satelite, ktora byla ostatnia linia obrony Atlantis. Po przybyciu na miejsce odkrywaja sygnal wezwania pomocy z pobliskiej planety. Odnajduja tam statek Wraith, ktory rozbil sie tam prawdopodobnie 10000 lat temu. W celu uzyskania jakis cennych informacji Sheppard i McKay postanawiaja go zbadac, lecz wkrotce dowiaduja sie, ze nie wszyscy Wraith zgineli w katastrofie.
13 Hot Zone......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay, wraz z grupa naukowcow, bada niedawno zalane obszary Atlantis. Dwoch naukowcow zglasza przez radio, ze sa atakowani. Gdy McKay dociera do nich, znajduje ich martwych. Znajduja laboratorium, w ktorym sa rozbite pojemniki i fiolki zawierajace wirusy. Dr Weir zarzadza kwarantanne, ale jeden z naukowcow wpada w panike i ucieka. Gdy dociera do mesy, wlacza sie automatyczny system epidemiologiczny i blokuje miasto.
14 Sanctuary.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kiedy druzyna Sheppard'a przebywa na orbicie jednej z nowoodkrytych planet, pojawiaja sie statki Wraith. Kiedy zaczynaja przegrywac, zostaja ocaleni przez blyskawice, ktora przyleciala z planety. Chcac sie dowiedziec czy to jest bron przeciwko Wraith, postanawiaja wyladowac. Spotykaja tam najwyzsza kaplanke, Chaye Sor. Sheppard zabiera ja na Atlantis, by w ten sposob pokazac jej, ze naprawde potrzebuja jej pomocy.
15 Before I Sleep...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Atlantis powoli zaczyna byc przeszukiwana, w celu znalezienia jakis ciekawych pomieszczen i urzadzen. W jednym z pomieszczen zostaje znaleziona bardzo stara kobieta, przebywajaca w stanie uspienia. Podejrzewajac iz ta osoba jest pradawna, budza ja. Kobieta mowi, ze jest dr Weir i ze pierwsza ekspedycja sie nie udala, gdyz Atlantis zatonelo. Zaczyna opowiadac o swojej podrozy w przeszlosc i uratowania Atlantis.
16 The Brotherhood...........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a przebywa na planecie Dragon, na ktorej wieki temu istnialo Bractwo Pietnastu Mnichow, ktore mialo za zadanie chronic ZPM. Bractwo upadlo i teraz w ruinach swiatyni szukaja wskazowek, mogacych pomoc odnalezc ZPM. Jedyna szansa jest odnalezienie kamiennych znacznikow. Sheppard nie wie, ze ich poszukiwania obserwuja Genii.
17 Letters from Pegasus....................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktor McKay znalazl sposob na stworzenie tunelu z Ziemia, na czas potrzebny do wyslania wiadomosci. Wymyslil sposob kompresji danych, pozwalajacy na przeslanie, raportow z misji, wiadomosci o Atlantis, oraz wiadomosci prywatnych. Wszyscy czlonkowie ekipy nagraja na kamere pozdrowienia dla swoich rodzin. Tymczasem Sheppard i Teyla leca skoczkiem, przyjrzec sie kilku statkom Wraith, lecacym na Atlantis.
18 The Gift.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Od pewnego czasu Teyla miewa koszmary senne. Teyla wyczuwala Wraith od dziecka, ale teraz kiedy zblizali sie do Atlantis, wizje te przybraly na sile. Teyla dowiaduje sie o planecie, na ktorej kilka wiekow temu, jej przodkowie wracali po schwytaniu przez Wraith. Sheppard martwi sie i wysyla ja do psychologa.
19 The Siege: Part 1..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Narasta konflikt miedzy Teyl'a a szefem ochrony, Sierzantem Bates. Kiedy Bates zostaje zaatakowany i ciezko pobity, podejrzenie pada na Teyle. Dopiero doktor Becket rozwiewa ich podejrzenia, gdyz odkrywa, ze napastnikiem byl Wraith. Tymczasem McKay leci do niedawno odkrytej satelity obronnej, by sprobowac ja uruchomic, przed przylotem statkow Wraith.
20 The Siege: Part 2..........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kiedy system autodestrukcji zostaje uruchomiony i personel ma zamiar ewakuowac sie z bazy, uruchamiaja sie Wrota. Okazuje sie, ze SGC odnalazlo ZPM i posiada nowe generatory naquadah. Na Atlantis przybywa Pulkownik Dillard Everett, ktory przejmuje dowodzenie i ma zamiar utrzymac Atlantis, az do przylotu statku Dedal, z ZPM.
Sezon 2
1 The Siege: Part 3............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dzieki Dedal'owi i transporterowi, atakujace statki Wraith zostaja pokonane. Jednakze zostalo wykrytych dwanascie statkow-uli lecacych na Atlantis. Major Sheppard decyduje sie na kontratak. Tymczasem porucznik Ford zostaje odnaleziony w wodzie niedaleko Atlanis, z przyczepionym jego ciala Wraith. Wkrotce przez enzym Wraith wpuszczony w jego cialo, Ford zaczyna sie przemieniac.
2 The Intruder....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Weir leci na ziemie na statku Dedal, wraz ze starszym personelem bazy i majorem Sheppard'em. Komisja miedzynarodowa zatwierdzila zwiekszenie personelu i dr Weir chce wybrac ich sama, a major Sheppard zostaje awansowany na podpulkownika. W drodze powrotnej na Dedal'u wydarzaja sie dziwne awarie. Dr McKay uwaza, ze na statku jest sabotazysta. Okazuje sie nim, wirus Wraith.
3 Runner............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Major Lorne w czasie misji znajduje martwego Wraith. Okazuje sie, ze zostal zabity z ludzkiej broni, a jego enzym zostal zabrany, wiec podejrzenia padaja na Forda. Sheppard ma nadzieje, ze uda sie go schwytac i sprobowac wyleczyc. Jednak na planecie Sheppard i Teyla zostaja schwytani przez kogos, kto od siedmiu lat ucieka przed Wraith. Tymczasem McKay trafia w rece Ford'a.
4 Duet................................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W czasie misji na jednej z planet pojawia sie Dart Wraith, ktory porywa dr McKay i porucznik Cadman. Sheppard nie moze pozwolic, by Dart przelecial przez Wrota, wiec decyduje sie go zestrzelic. Dr Zelenka moze wyciagnac jedna osobe i wyciagaja dr McKay, ale razem ze swiadomoscia Cadman. Na poczatku wszyscy mysla, ze McKay zwariowal.
5 Condemned....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Kiedy Sheppard przybywa na nowa planete, zostaja niemilo przywitani. Kiedy sie zaczeli wycofywac, nadlecial obcy statek, ktory im pomogl. Okazalo sie, ze wrota znajduja sie na wyspie, na ktorej przebywali wiezniowie. Na kontynencie planety zyje populacja nie nekana przez Wraith i sa gotowi na negocjacje handlowe. Kiedy skoczek wraca do Wrot, zostaje zestrzelony przez wiezniow.
6 Trinity..............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a odnajduje planete, na orbicie ktorej znajduja sie szczatki floty Wraith. Postanawiaja to zbadac i odnajduja na planecie nietknieta placowke pradawnych, chociaz cala planeta wyglada na bardzo zniszczona. McKay uwaza ze pradawni pomylili sie w obliczeniach i postanawia uruchomic bron. Tymczasem Ronon towarzyszy Teyli w misji handlowej i dowiaduje sie, ze nie jest ostatnim ocalalym z Cetida.
7 Instinct............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Sheppard wraz z druzyna trafia do wioski, w ktorej mieszkancy sa terroryzowani przez Deimos'a. Z opisu wynika, iz jest to Wraith. Sheppard oferuje pomoc w schwytaniu i zabiciu Wraith. W lesie znajduja jaskinie, w ktorej znajduje sie mloda samica Wraith wychowywana przez jednego z mieszkancow. Zaddik twierdzi iz wynalazl serum dzieki ktoremu Ellia nie czuje glodu, a w lesie znajduje sie dorosly Wraith.
8 Conversion......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Sheppard zaczyna odczuwac skutki, po tym jak Ellia probowala sie nim pozywic. Staje sie bardziej wytrzymaly, szybszy i silniejszy. Nie przeszkadza mu to, dopoki zmiany nie staly sie widoczne. Dr Beckett uwaza, iz jego DNA sie zmienia i jedynym ratunkiem moga byc komorki macierzyste z jaj owada zwanego iratus. Jednakze jaja sa bardzo dobrze strzezone, a mutacja postepuje bardzo szybko.
9 Aurora.............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dzieki czujnikom dalekiego zasiegu i nowemu ZPM, McKay odkrywa statek wojenny Pradawnych. Dzieki Dedalowi dostaja sie na statek Aurora i odkrywaja, ze zaloga zyje w sztucznie stworzonej wirtualnej rzeczywistosci. Sheppard wchodzi do systemu by porozmawiac z kapitanem Aurory. Niestety Teyla znajduje Wraith, ktory rowniez podlaczony jest do systemu, a do Aurory zblizaja sie dwa krazowniki Wraith.
10 The Lost Boys...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a zostaje schwytana przez grupe ludzi, ktorymi dowodzi porucznik Ford. Dowiaduja sie, ze wszyscy ludzie Ford'a zazywaja enzym Wraith. Teyla i Ronon zostaja podstepem zmuszeni do tego, by zazywac enzym. Ford chce udowodnic, ze mimo iz zazywa enzym mozna mu ufac i planuje atak na statek-roj, a Sheppard musi pilotowac zdobyczny Dart.
11 The Hive.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Po nieudanej akcji druzyna Sheppard'a i ludzie Ford'a znajduja sie w celi statku-roj. Zjawia sie drugi statek-roj, co umozliwia podjecie ucieczki. Jednak i ta sie nie udaje i znowu trafiaja do celi, tym razem zostaja rozdzieleni. Krolowa chce sie dowiedziec skad Sheppard ma Dart'a, a reszta druzyny zaczyna odczuwac skutki braku enzymu. Tymczasem dr McKay bierze potezna dawke enzymu by uwolnic sie od ludzi Ford'a i wrocic na Atlantis.
12 Epiphany.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Przez pomylke dr McKay, Sheppard wchodzi do jaskini, ktora jest chroniona przez dziwna bariere energetyczna. Dr McKay odkrywa, ze czas wewnatrz pola leci o wiele szybciej niz na zewnatrz i musi znalezc teraz sposob na uratowanie Sheppard'a. Tymczasem Sheppard znajduje wioske w ktorej zyja ludzie, ktorzy daza do na wyzszego poziomu egzystencji, czyli do ascendencji.
13 Critical Mass..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
SGC dowiaduje sie, ze na Atlantis jest Gua'uld i podlozyl gdzies w miescie bombe, ktora aktywuje sie w czasie nawiazania polaczenia Atlantis z Ziemia. Dzieki powracajacemu Deadl'owi mozliwe jest polaczenie radiowe i w ostatniej chwili zostalo przerwane nawiazywanie tunelu. Kiedy McKay odlacza ZPM, sabotazysta wysyla sygnal pomocy do dwoch statkow-roj Wraith.
14 Grace Under Pressure..................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay leci w niedawno naprawionym skoczku, w celu sprawdzenia jego sprawnosci. Niestety w czasie lotu cos sie psuje, skoczek rozbija sie w wodzie i zaczyna tonac. Dr McKay znajduje sie sam w tylnym przedziale i zaczyna miec halucynacje. Widzi Major Carter i wspolnie probuja znalezc sposob na ratunek. Niestety ich sposoby sie roznia.
15 The Tower....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Shepparda odkrywa wioske, ktora nie martwi sie o Wraith, poniewaz chroni ich Wladca z wiezy. Sheppard zostaje zaproszony do wiezy i tam dowiaduje sie, ze wieza jest to czesc miasta identycznego do Atlantis, a mieszkancy wiezy posiadaja gen umozliwiajacy uzywanie krzesla Aurory. Krzeslo Aurory sluzy Chroniacemu Wladcy rowniez po to, by utrzymywac porzadek i posluszenstwo w krolestwie.
16 The Long Goodbye.......................
>ogladaj
>opis>ukryj
Odnalezione w kosmosie dwie kapsuly ratunkowe zawieraja ciala kobiety i mezczyzny. Kiedy zostaja otworzone swiadomosc z ich czarnych skrzynek zostaje przeniesiona do umyslu dr Weir i pulkownika Sheparda i przejmuja nad nimi kontrole. Wkrotce okazuje sie, ze oboje sa swoimi wrogami i od wiekow prowadza wojne. Teraz w nowych cialach, polujac na siebie. Pulkownik Caldwell ma powazny problem, bo sciga dwie osoby, ktore o Atlantis wiedza prawie wszystko.
17 Coup D'etat...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Major Lorne zostaje zabity w nieznanych okolicznosciach na planecie, na ktorej od dluzszego czasu ludzie z Atlantis nauczali rolnictwa i rybolowstwa. Teyla i Ronon przeprowadzaja dochodzenie. Tymczasem z Atlantis kontaktuje sie naukowiec, ktory byl w grupie uderzeniowej Genii i w zamian za ZPM, prosi o pomoc w dokonaniu przewrotu na jego planecie. Ma zamiar obalic wladze Cowen'a.
18 Michael.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W ambulatorium Atlantis budzi sie czlowiek z calkowita amnezja. Dr Weir mowi mu, ze nazywa sie Michael Kenmore i jest porucznikiem, ktory zostal schwytany przez Wraith w czasie ostatniej misji. Wszyscy staraja sie przypomniec mu kim jest. Jednak Michael czuje ze cos nie jest w porzadku i ze jest cos, co przed nim wszyscy ukrywaja. Wkrotce sie dowiaduje, ze byl on Wraith.
19 Inferno..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Z Atlantis kontaktuje sie rasa odkrywcow, ktora odkryla placowke pradawnych. Sheppard wraz z druzyna wybiera sie do nich, by pomoc im naprawic generator oslon i dowiaduja sie, ze w hangarze tej placowki znajduje sie statek wojenny pradawnych. Dr McKay odkrywa, ze z powodu uzywania oslon zasilanych przez energie geotermiczna, wulkan na ktorym zostala zbudowana baza zaczyna sie budzic i wkrotce dojdzie do erupcji.
20 Allies.............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Do Atlantis wraca Michael i sklada dosc niecodzienna oferte. Prosi o retrowirus stworzony przez dr Becketta. W zamian udostepnia plany statku-roj i wszelkie informacje o Wraith. Dzieki retrowirusowi Michael chce zaatakowac inne statki-roj Wraith i przemienic ich w alternatywne zrodlo pozywienia. Teyla nie wierzy w ich intencje, lecz dr Weir zgadza sie na wspolprace z Wraith.
Sezon 3
1 No Man's Land...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
W kierunku ziemi leca dwa statki-ule z ulepszonymi silnikami. Dr McKay i Ronon sa uwiezieni w kokonie na jednym ze statkow. Sheppard znajduje sie na mysliwcu F-302, ktory przyczepiony jest do jednego ze statkow Wraith. Dr Weir zostaje wezwana na Ziemie, w celu przesluchania przez komisje IOA. Tymczasem Michael zdaje sobie sprawe, ze Wraith nie uwazaja juz go za jednego ze swoich.
2 Misbegotten....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Atlantis przygotowuje sie do obrony, przed nadlatujacym statkiem-roj. Okazuje sie, ze na pokladzie statku znajduje sie Sheppard i z pomoca Michael'a steruje statkiem. Na pokladzie znajduje sie tez okolo dwustu Wraith, przemienionych w ludzi za pomoca retrowirusa. Dr Weir decyduje sie umiescic ich na niezamieszkalej planecie, bez dostepu do Gwiezdnych Wrot. Mimo iz dr Beckett podaje im retrowirus, zaczynaja sobie przypominac kim byli.
3 Irresistible........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a trafi na osade w ktorej mieszka Luciusz. Czlowiek bardzo popularny w swojej wiosce, posiadajacy szesc zon oferujacy na wymiane tylko lekarstwa. Dr Beckett wybiera sie na ta planete by zbadac te leki i wraca na Atlantis wraz z Luciuszem. Jest nim zafascynowany. Wkrotce ta fascynacja przechodzi na innych czlonkow ekspedycji. Tylko Sheppard nie znajduje sie pod wplywem Lucjusza.
4 Sateda............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na jednej z planet Sheppard z druzyna odnajduja wioske, ktorej mieszkancy rozpoznali Ronon'a jako sciagajacy Wraith. Okazuje sie ze Ronon byl juz kiedys w tej wiosce. Sheppard, Teyla i Ronon zostaja zlapani przez mieszkancow z zamiarem wydania ich Wraith. Ronon negocjuje wydostanie Shappard'a i Teyle, dobrowolnie poddajac sie kaze. Zostaje on wydany Wraith, ktorzy transportuja go na rodzinna planete i teraz ponownie musi uciekac.
5 Progeny..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
McKay odkrywa adres placowki badawczej pradawnych. Kiedy wysylaja sonde okazuje sie, ze zyja tam ludzi umiejacy poslugiwac sie sprzetem pradawnych. Dr Weir wybiera sie na ta planete w celu nawiazania stosunkow dyplomatycznych i handlowych. Jednakze przewodniczacy rady Oberoth, nie chce sie zgodzic na zadna wymiane i uniemozliwia im wydostanie sie z planety. Wkrotce dr Weir sie przekonuje, ze to sa Replikatory.
6 The Real World..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Weir budzi sie w szpitalu psychiatrycznym Welleby na Ziemi. Dowiaduje sie, ze trzy dni temu zemdlala w czasie mediacji traktatu dla ONZ, a wydarzenia jakie mialy miejsce przez ostatnie dwa lata na Atlantis nie wydarzyly sie i ze to tylko traumatyczne doswiadczenie. Dr Weir miewa dziwne halucynacje i na poczatku nie wierzy w to co mowi psychiatra dr Adam Fletcher.
7 Common Ground.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Sheppard'a zostaje zaatakowana przez grupe Genii i Sheppard zostaje porwany. Przywodca Genii Ladon przybywa na Atlantis, by pomoc, lecz zostaje zatrzymany, gdyz jest podejrzany o to, ze jest zamieszany w porwanie Sheppard'a. Wkrotce z Atlantis kontaktuje sie Komandor Kolya i zada wydania Ladon'a. Torturuje on Sheppard'a, karmiac nim Wraith, po to by zaszantazowac tym dr Weir.
8 McKay and Mrs. Miller.....................
>ogladaj
>opis>ukryj
Podpulkownik Samantha Carter zainteresowala sie dowodem matematycznym z zakresu fizyki teoretycznej napisanym przez Jeannie Miller, siostre dr McKay. Rodney wybiera sie na ziemie, po to by przekonac siostre, by na podstawie jej obliczen, pomogla im wygenerowac energie Zero Punktowa. Na Atlantis dr Zelenka buduje urzadzenie do generowania zasilania. Jednak ze w czasie eksperymentu w komorze pojawia sie dr McKay pochodzacy z rownoleglego wszechswiata.
9 Phantoms........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna majora Lenarda nie wrocila ze zwiadu, w czasie ktorego mieli sprawdzic dziwne odczyty energetyczne, wiec Sheppard wyrusza sprawdzic co sie stalo. Na planecie znajduja ciala kilku Genii, ktorzy zdaniem dr Beckett'a, pozabijali sie nawzajem. Dr McKay odnajduje jaskinie, w ktorej znajduje sie dziwne urzadzenie Wraith. Wkrotce wszyscy zaczynaja odczuwac dzialanie urzadzenia, ktore wywoluje halucynacje.
10 The Return: Part 1........................
>ogladaj
>opis>ukryj
W czasie testu z polaczonymi wrotami, dr McKay odkrywa statek, ktory porusza sie w dziwny sposob. Okazuje sie ze to statek wojenny pradawnych, probujacy wrocic do Atlantis. Kiedy przybywaja na Atlantis z pomoca Dedala. Prosza by ziemianie opuscili Atlantis. Ekspedycja z Atlantis wraca na ziemie. Na Atlantis zostaje Woolsey i O'Neill. Wkrotce jednak informuja SGC, ze do Atlantis zblizaja sie Replikatory.
11 The Return: Part 2........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Replikatory zajely Atlantis. Sheppard lamie rozkazy, gdyz nie moze pogodzic sie z decyzja O'Neilla, odnosnie zniszczenia Atlantis. Dr McKay ma plan by zniszczyc Replikatory za pomoca Niam'a, Replikatora, ktorego jakis czas temu zostawili w kosmosie. Kiedy McKay wgrywa wirusa Niam'owi, Sheppard probuje uratowac O'Neill'a i Woolsey'a. Niestety Niam sie budzi i caly plan trzeba zmienic.
12 Echoes.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay zainteresowal sie wielorybem, ktory przyplyna do Atlantis. Sadzi ze to ten sam, ktory uratowal go jak byl w zatopionym skoczku. Tymczasem Teyla zaczyna widziec pradawnych. Wkrotce coraz wiecej osob zaczyna widziec pradawnych. Podejrzenia padaja na wieloryby, ktorych coraz wiecej przyplywa do Atlantis.
13 Irresponsible..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Teyla slyszala opowiesci o czlowieku, ktorego nazywaja Wielkim Bohaterem Miasta. Sheppard chce go poznac wiec on i jego druzyna sie tam wybieraja. Okazuje sie ze tym czlowiekiem jest Lucjusz i posiada osobista oslone pradawnych. Jednak sprawy przybieraja zly obrot , kiedy do miasta przybywa Kolia.
14 Tao of Rodney..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Rodny przeszukujac zalane tereny Atlantis, odkrywa laboratorium. Uruchamia urzadzenie i zostaje porazony impulsem energii. Wkrotce zaczyna mies zdolnosci kinetyczne i czytac w myslach. Okazuje sie ze urzadzenie przyspiesza w ewolucji i ma pomagac w osiagnieciu Ascendencji.
15 The Game.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr McKay i Sheppard odkryli na Atlantis pomieszczenie, ktore sluzylo pradawnym prawdopodobnie jako pokoj do gier. Od dwoch lat graja w gre, w ktorej kieruja rozwojem dwoch panstw. Tymczasem Major Lorne jest na misji zwiadowczej i odkrywa mieszkancow, ktorzy na ulicach maja rozwieszone podobizny McKay'a. Okazuje sie, ze ta gra dzieje sie naprawde.
16 The Ark.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
SG1 odnajduje we wnetrzu asteroidy opuszczona stacje kosmiczna i zamierzaja ja przeszukac. McKay uruchamia zasilanie, tym samym uruchamiajac urzadzenie do przechowywania wzorow energetycznych, takich samych jakie uzywaja Wraith. Czlowiek ktory sie zmaterializowal nazywa sie Herrick, ktory informuje, ze w przechowalni jest jeszcze ponad tysiac osob.
17 Sunday.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Heightmeyer zarzadzila obowiazkowy dzien odpoczynku. Dr Carson ma leciec skoczkiem na kontynent by lowic ryby. Dr Weir zostaje zaproszona na lunch przez Mike Branton'a. Sheppard i Ronon graja w golfa. Jednak dzien odpoczynku zostaje przerwany przez tajemnicza eksplozje w ktorej ranna zostaje Teyla.
18 Submersion...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Rodney odkrywa ruchoma stacje wiertnicza, znajdujaca sie gleboko pod woda. Druzyna wyrusza wraz z dr Weir by ja zbadac. Na stacji Teyla bardzo silnie odczuwa obecnosc Wraith. Okazuje sie ze tym Wraith jest krolowa, ktora spedzila pod woda tysiace lat i bardzo chce sie z stamtad wydostac.
19 Vengeance...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Ekspedycja stracila kontakt z Terananami, z ludem ktory niedawno zostal uratowany przed wybuchem wulkanu. Druzyna Shepparda wyrusza na planete na ktora zostali przeniesieni i odnajduje opuszczona wioske. Pod wioska odkrywaja podziemne tunele, w ktorych ktos prowadzi eksperymenty z robakami iratus.
20 First Strike.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Atlantis przybywa Pulkowniku Ellis dowodca statku Apollo. Informuje wszystkich, ze Replikatory buduja wiele statkow kosmicznych, ktore chca wyslac na Ziemie. Jednak IOA ma plan dzieki ktoremu moga zniszczyc wszystkie statki Replikatorow jednym uderzeniem. Jednakze w odpowiedzi na atak, Replikatory wysylaja na Atlantis satelite, ktora jest jednoczesnie bronia.
Sezon 4
1 Adrift...............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Atlantis udalo sie uciec przed niszczacym promieniem satelity. Jednak satelita trafia w wieze i Dr Weir zostaje powaznie ranna. Tymczasem McKey boryka sie z uszkodzonymi przewodami elektrycznymi przez ktore ucieka energia z modulow ZPM. Z braku energii kurczy sie oslona wystawiajac miasto na niszczaca przestrzen kosmiczna.
2 Lifeline............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Energia na Atlantydzie drastycznie sie kurczy. McKey szukajac rozwiazania odkrywa w jakiej czesci kosmosu sie znajduja i jakie sa planety w poblizu. Jedna z planet okazuje sie ojczyzna Replikatorow, na ktorej znajduja sie moduly ZPM. Sheppard akceptuje szalony plan zdobycia ZPM, w ktorym istotna role odgrywa dr Weir.
3 Reunion..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dowodztwo na Atlantis przejmuje Pulkownik Carter, a Ronon odnajduje trzech Satedan, przyjaciol i podwladnych. Chwala sie tym, ze spedzaja czas na zabijaniu Wraith. Ronon rozwaza mozliwosc opuszczenia Atlantis. Jednak zanim podejmuje decyzje prosi Shepparda o pomoc w ataku na laboratorium Wraith. Plan ataku wymyslili Satedanie.
4 Doppelganger.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
W czasie badania jednej z planet Sheppard dotyka dziwnego krysztalu rosnacego na drzewie i emitujacego energie. Po powrocie na Atlantyde Teyli sni sie koszmar, w ktorym wystepuje Sheppard. Wkrotce inne osoby z ekspedycji zaczynaja snic koszmary. McKey odkrywa, ze do bazy przedostala sie istota zywiaca sie strachem.
5 Travelers.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Pulkowniku Sheppard zglasza sie na ochotnika do misji zaopatrzeniowej. W czasie powrotu do Wrot zostaje zaatakowany i obezwladniony przez nieznanej konstrukcji statek. Sheppard dowiaduje sie, ze jest porwany przez kosmicznych nomadow, ktorzy potrzebuja go do uruchomienia pancernika Lantian, klasy Aurora.
6 Tabula Rasa...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Zespol botanikow przyniosl z innej planety probki roznych gatunkow roslin. Nieswiadomie przeniesli tez bakterie ktora w bardzo szybki sposob i nie uruchamiajac systemow bezpieczenstwa miasta, rozprzestrzenila sie na Atlantis. Jednym z objawow zaawansowanej choroby jest utrata pamieci. Tylko Ronon i Teyla sa naturalnie uodpornieni.
7 Missing............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Teyla i Dr Keller przechodza przez wrota i udaja sie od wioski w ktorej zyja Athozjanie. Kiedy jednak docieraja do wioski, zastaja ja opuszczona. Wkrotce dowiaduja sie, ze na planecie znajduja sie Bola Kai, bezlitosne i wojownicze plemie. Bola Kai wystawili straznikow przy wrotach uniemozliwiajac Teyla i Dr Keller wrocenie do bazy.
8 The Seer.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Atlantyde przybywa Woolsey z IOA, by jako obserwator ocenic prace pulkownik Carter. Tymczasem druzyna Shepparda wybiera sie na planete na ktorej zyje czlowiek, ktory widzi przyszlosc, a jego wizje sie spelniaja. Davos nie tylko widzi przyszlosc, ale i potrafi przekazywac te wizje innym. Tymczasem z Atlantis kontaktuje sie Wraith i chce razem z dr McKay zmodyfikowac wirusa, ktorego uzyje przeciwko Replikatorom.
9 Miller's Crossing...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Zespol dr McKay bezskutecznie probuje zmodyfikowac oprogramowanie Nanitow. Prosi siostre o pomoc. Jeanie zostaje porwana, kiedy McKey przysyla oprogramowanie do nanitow. Sheppard i McKay przybywaja na ziemie by odnalezc Jeanie. Jednak i dr McKay zostaje porwany.
10 This Mortal Coil.............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Rodney chcac zwiekszyc wydajnosc Gwiezdnych Wrot, uruchamia wlasny program usprawniajacy. Powoduje to usterke Wrot, ktorej nie jest w stanie naprawic. Kiedy wraz z dr Zelenka probuja rozwiazac program cos niespodziewanie uderzylo w miasto. Tymczasem kiedy Sheppard i Ronon trenuja, przez przypadek Sheppard zostaje uderzony w luk brwiowy i wymaga zszywania, jednak gdy dociera do ambulatorium, po ranie nie zostalo sladu.
11 Be All My Sins Remember'd..........
>ogladaj
>opis>ukryj
Do walki ze statkami Replikatorow zostaly uzyte okrety Apollo i Dedal z nowa Asgardzka kierunkowa bronia plazmowa. Jednak po pewnym czasie Replikatorzy zdecydowali sie zawrocic wszystkie swoje okrety na ojczysta planete. W tym czasie McKey znalazl sposob na zniszczenie Replikatorow, ale zeby plan sie powiodl trzeba zawrzec sojusz z Wraith i kosmicznych nomadow.
12 Spoils of War................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Tydzien po bitwie z Replikatorami skanery dalekiego zasiegu na Atlantis, odkrywaja sygnal urzadzenia naprowadzajacego, ktorego uzywal Wraith, pomagajacy McKey przy modyfikacji oprogramowania Nanitow. Kiedy udaja sie w miejsce sygnalu znajduja opuszczony statek-roj. Po przeszukaniu dziennika podrozy McKey natrafia na slad scisle tajnej placowki Wraith.
13 Quarantine....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Nowa planeta na ktorej wyladowalo miasto, niesie ze soba sporo niespodzianek. Burza ktora przeszla niedawno w poblizu miasta spowodowala zaklocenia w jonosferze planety, ktore zdestabilizowaly systemy i miasto zarzadzilo calkowita kwarantanne. Wszyscy zostali gdzies pozamykani, bez mozliwosci kontaktu z innymi i bez mozliwosci dzialania.
14 Harmony.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Pulkownik John Sheppard i doktor Rodney McKay znajduja sie na jednej z planet, z ktora handluja i ktora uprzedzaja o obecnosci Wraith. Zostaja poproszeni by z mlodziutka pretendentka do tronu, udali sie do starozytnych ruin, w ktorych przejdzie rytual przejscia. Jednak w trakcie podrozy natrafiaja na Genii, ktorzy chca zabic przyszla krolowa.
15 Outcast.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
John Sheppard wraz z Rononem przybywaja na ziemie, na pogrzeb ojca Johna. Po pogrzebie zostaja zaczepieni przez nieznana kobiete, ktora zna wydarzenia zwiazane z porwaniem doktora Rodneya McKaya przez Henry'ego Wallace'a. Okazuje sie, ze na ziemi istnieje replikator zbudowany przez doktora Richarda Poole'a.
16 Trio...............................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Samanta Carter, doktor McKay i doktor Keller wybrali sie na planete na ktorej mieszkancy byli kiedys zatrudnieni jako gornicy w kopalniach przez Genii. W trakcie drogi do wioski niespodziewanie, wpadaja do pomieszczenia uzywanego kiedys przed Genii. Maja niewiele czasu by opracowac droge wydostania sie, gdyz na tej planecie wystepuja silne trzesienia ziemi.
17 Midway.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na Atlantis przybywa Teal'c by przygotowac Ronona do rozmowy z IOA. Zanim jednak przybeda na Ziemie musza spedzic 24 godziny na stacji Midway, znajdujacej sie pomiedzy dwoma galaktykami. Kiedy przebywaja na stacji, zostaje ona zaatakowana przez Wraith, ktorzy przenosza sie na ziemie. Ronon i Teal'c scigaja ich w SGC na ziemi.
18 The Kindred: Part 1.......................
>ogladaj
>opis>ukryj
Teyla ma sny i wizje w czasie medytacji, w ktorych widzi ojca swojego nienarodzonego dziecka. Teyla podejrzewa, ze Kanaan w ten sposob daje jej wskazowki o miejscu przebywania swojego ludu. Tymczasem Wraith Todd, kontaktuje sie z Atlantis i prosi o pomoc w wynalezieniu szczepionki na Lek Hoffan'a, ktory zabija i Wraith i ludzi.
19 The Kindred: Part 2.......................
>ogladaj
>opis>ukryj
W jednym z wiezien Michael zostaje odnaleziony zywy doktor Carson Beckett. Wszyscy sa tym zaskoczeni, jednak wkrotce odkrywaja, ze jest klonem Carsona ktory zginal pol roku temu podczas wybuchu. Tymczasem Tyle przetrzymuje Michael mowiac, ze ma wielkie plany dla jej narodzonego dziecka.
20 The Last Man...............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Pulkownik Sheppard wraca na Atlantyde. Kiedy jednak wychodzi z gwiezdnych wrot nikogo w miescie nie spotyka. Odkrywa nawet, ze na calej planecie nie ma wody, a Atlantyda w polowie przysypana jest piaskiem. Od holograficznego McKay'a dowiaduje sie ze z powodu awarii przeniusl sie o 48000 lat w przyszlosc.
Sezon 5
1 Search and Rescue........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Poczatek strony
2 The Seed........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Pod gruzami laboratorium dr McKay znajduje dzialajacy dysk, z zapiskami badan medycznych Michaela. Kiedy przybywaja ratownicy z Atlantis pojawia sie rowniez krazownik Michaela, z Teyla na pokladzie.
3 Broken Ties....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Keller znajduje lekarstwo na degradacje komorek dr Becketta. Tymczasem czlonkowie zalogi Atlantis, ktorzy przebywali na planecie z zawalonym laboratorium zarazili sie obcym patogenem wyprodukowanym przez Michaela. Jednakze tylko Dr Keller ma widoczne skutki tego zarazenia.
4 The Daedalus Variations.................
>ogladaj
>opis>ukryj
Tyre, Satedanin ktory zaprzedal sie Wraith i chcial zwabic w pulapke Ronona i jego towarzyszy, popadl w nielaske u Wraith. Aby ja odzyskac zapolowal na Ronana, by oddac go w rece Wraith. W tajnym laboratorium Ronan przechodzi pranie mozgu i staje sie sluga Wraith.
5 Ghost in the Machine......................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na orbicie Atlantis pojawia sie niespodziewanie Dedal, okret ktory powinien byc w drodze na ziemie. Kiedy McKay odkrywa brak zycia na pokladzie, wiec Sheppard decyduje sie wejsc na poklad i zbadac co sie stalo z zaloga. Na pokladzie Dedala McKay odkrywa, ze statek skacze pomiedzy alternatywnymi rzeczywistosciami.
6 The Shrine......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Shepparda powraca z misji na Atlantis. Niespodziewanie Skoczek doznaje serii dziwnych awarii. Kiedy wrocili na Atlantis, takie same awarie zaczynaja nekac miasto. Okazuje sie, ze do komputerow miasta, z podprzestrzeni, dostala sie swiadomosc Elizabeth Weir.
7 Whispers.........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Rodney McKay zachorowal. Doktor Keller dowiaduje sie, ze w galaktyce Pegaza choruja na nia ludzie starsi, nie ma na to lekarstwa i prowadzi do smierci. Jednym z objawow tej choroby jest to, ze bardzo szybko traci sie pamiec. Siostra McKeya przybywa na Atlantis by pozegnac sie z bratem.
8 The Queen.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Druzyna Majora Teldy na jednej z planet odnajduje tajne laboratorium Wraith. Dr Beckett przebywajacy tymczasowo na Atlantis, wraz z pulkownikiem Sheppardem udaje sie na ta planete i odkrywaja, ze laboratorium nalezy do Michaela. Jednak prowadzony w nim eksperyment zostal przerwany.
9 Tracker...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Z Atlantis kontaktuje sie Wraith i zaprasza na rozmowy pokojowe. Dr Keller proponuje terapie genowa dzieki ktorej Wraith nie beda potrzebowali zniw. Teyla zgadza sie przybrac postac krolowej, by rozmawiac krolowa innej frakcji. Wraith ktorego nazwali Todd ma jednak wlasne plany wobec krolowej.
10 First Contact..................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Keller, McKay i Ronon wybieraja sie na planete, na ktorej ludzie choruja na odmiane grypy. Dr Keller zostaje porwana przez uciekiniera. Ronon i McKay ruszaja w pogon za uciekinierem. Jednak uciekiniera scigaja jeszcze Wraith. Jak sie okazuje uciekinier porwal dr Keller by ta pomogla choremu dziecku.
11 The Lost Tribe..............................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktor Jackson przybywa na Atlantis gdyz przypuszcza, ze tajemne laboratorium Pradawnego o imieniu Janus znajduje sie gdzies w miescie. Wkrotce po znalezieniu laboratorium do miasta wdzieraja sie obcy i porywaja doktora McKaya i Jacksona.
12 Outsiders.......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktor McKay i doktor Jackson odkrywaja, ze skutki uboczne uruchomienia urzadzenia Janusa sa bardzo niebezpieczne dla galaktyki. Odkrywaja tez kim naprawde sa ich porywacze. Tymczasem Sheppard na statku Podroznikow zmierza na planete na ktorej sa przetrzymywani naukowcy.
13 Inquisition......................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dr Beckett przebywa na planecie na ktorej przebywaja ludzie ocaleni po zarazie Hoffan. Druzyna Shepparda przybywa w odwiedziny i przynosi nowe zapasy lekow. Niespodziewanie do wioski wkraczaja Wraith z zadaniem wydania wszystkich zarazonych. Jeden z zarazonych w zamian za ocalenie zycia zdradza Wraith gdzie znajduje sie dr Beckett i dr McKay.
14 The Prodigal.................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Dowodca Atlantydy Woolsey wysyla druzyne Shepparda na spotkanie z przywodcami roznych populacji z galaktyki Pegaza. Jednak spotkanie okazuje sie pulapka i zostaja wtraceni do celi. Zostaja sadzeni za zbrodnie przeciw ludom galaktyki.
15 Remnants.....................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Atlantis zostaje zaatakowane przez Michaela, ktory blokuje dostep do pomieszczenia kontrolnego. Dostaje sie do glownego komputera i wylacza zasilanie w calym miescie. Michael ma zamiar porwac syna Teyli i zniszczyc Atlantis za pomoca mechanizmu samozniszczenia.
16 Brain Storm...................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Podczas przeszukiwania dna oceanu McKay odkrywa obce urzadzenie emitujace niewielkie promieniowanie. Tymczasem na Atlantis przybywa pracownik I.O.A., ktory ma przygotowac raport oceny pracy Woolseya. Tymczasem Sheppard wybral sie na staly lad z grupa astrobiologow.
17 Infection........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Doktro McKay zostaje zaproszony na ziemie by uczestniczyc w spotkaniu znanych fizykow. Na to spotkanie wybiera sie z doktor Keller. Organizator spotkania Malcolm Tunney wymyslil sposob na schlodzenie planety i unikniecie efektu cieplarnianego dzieki projektowi, nad ktorym pracowal McKay.
18 Identity..........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Do Atlantis przylatuje starek-roj dowodzony przez Todda. Jednak Atlantis nie wykrywa oznak zycia na planecie. Kiedy McKay przeszukuje komputer statku Wraith odkrywa mnostwo usterek. Okazuje sie, ze statek Wraith zarazil sie szczepionka.
19 Vegas...........................................
>ogladaj
>opis>ukryj
Na obcej planecie grupa zlodziejaszkow odkrywa terminal komunikacyjny Pradawnych i nieswiadomie uruchamiaja go. Zlodziejka Neeva Casol zamienia sie swiadomoscia z Dr Keller. Wkrotce McKay odkrywa, ze Dr Keller nie jest osoba ktora zna.
20 Enemy at the Gate........................
>ogladaj
>opis>ukryj
Caly odcinek dzieje sie w rownoleglym wszechswiecie, z ktorego kiedys przybyl Dr McKay. Na jego Ziemi przebywa Wraith. Dosc czesto zywi sie ludzi. Sheppard jako detektyw, probuje go zlapac. Kiedy wpada na jego trop pojawia sie Dr McKay i zdradza, ze jego podejrzany jest kosmita.